השבוע מציינים בישראל את שבוע "דיבור חדש – השבוע לקידום מחלוקת בונה"

12/02/2019 עודכן בתאריך

לרגל 'שבוע דיבור חדש - השבוע לקידום מחלוקת בונה' – שמצוין השבוע ברחבי הארץ - הזדמנות להזכיר לכל תושבי המועצה את השירותים והמענים שמציע מרכז הגישור והדיאלוג בקהילה:

 

"חילוקי דעות, קונפליקטים ואי הסכמות, הם חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. מציינת ענת ירון, מנהלת מרכז הגישור והדיאלוג בקהילה. כולנו חווים אותם ביומיום בבית, בעבודה, בישוב בו אני גרים, במדינה , וכמובן - בכלי התקשורת. מה שעמד לנגד עינינו, עם הקמת מרכז הגישור, הוא לשמור על מערכות היחסים בקהילות שלנו, ולאפשר לתושבים וליישובים להתמודד בהצלחה גם עם מצבים של מחלוקות ואי הסכמות.

 

המרכז פועל כחלק משירותי אגף קהילה ורווחה של המועצה, בשיתוף עם הרשות לביטחון קהילתי, ומציע מגוון שירותים לגישור ויישוב סכסוכים בהסכמה. בצוות המרכז פעילים מגשרים מנוסים ומוסמכים הפועלים בהתנדבות מלאה. אנחנו מקבלים פניות מתושבים, מבעלי תפקידים ביישובים, וגם תיקי גישור בתביעות קטנות שמופנים אלינו מבתי המשפט לתביעות קטנות בעפולה ובנצרת.

 

מאז הוקם מרכז הגישור, התקיימו כבר הרבה גישורים - בסכסוכי שכנים, במחלוקות בין תושב ליישוב, בין הנהלות, בין בעלי תפקידים וכיו"ב. בנוסף לגישור מציע המרכז גם ליווי והנחייה של תהליכי שיח קהילתי בסוגיות שמהוות אתגר עבור הקהילה, כגון: היערכות לקראת הרחבה חדשה, החינוך החברתי, מע' היחסים בין הורים ומע' החינוך, סוגיות של בינוי ותשתיות ביישוב, תרבות השיח ביישוב, כלבים, גזם, ביטחון ובטיחות, ועוד.

 

אין ספק כי למרכז הגישור תפקיד חשוב בהתערבות מוקדמת ומניעה של הסלמת סכסוכים ומצבי משבר בישובים ובין תושבים. המענים הניתנים מקדמים תרבות של דיאלוג, הקשבה, ושיח מכבד ומזמנים חוויה מעצימה ומחזקת עבור כל מי שלוקח בהם חלק.

 

"אני שוב מרגישה חלק מהקהילה..." כתבה אישה שלקחה חלק בתהליך גישור עם מנהל הקהילה ביישוב בו היא גרה.

 

 "...הגישור היה מאד מוצלח והמגשרים עשו עבודה מצוינת. נראה לי שהתגברנו על כל המחלוקות" – כתב מזכיר ישוב שלקח חלק בגישור עם אחד התושבים.

 

" אני רוצה להודות לכן מקרב לב על סדנא מצוינת שהתקיימה אתמול. הסדנא הייתה מקצועית מאוד, מוכנה היטב וניכר שהושקעה בה המון מחשבה. הפידבקים מהמפגש היו מאוד טובים.".

 

ויו"ר וועד באחד היישובים כתב: "...מפגש השיח הקהילתי שהתקיים אתמול היה מצוין. יצאתי מאד מרוצה עם השגת כל שלוש המטרות שהגדרנו. יצאנו עם החלטה אחראית לגבי ההמשך והגדרנו משימות לטווח המידי ולטווח הרחוק. לא שהכל וורוד עכשיו, אבל לאור המצב המורכב שהיינו בו - בהחלט יש לאן ואיך להתקדם מפה."

 

תושבים ובעלי תפקידים ביישובים - מוזמנים לפנות, להתייעץ ולהיעזר בשירות המקצועי שאנו מציעים.  

דיסקרטיות ופרטיות מובטחת!

לפניות: 04-6520066, anaty@eyz.org.il.

עבור לתוכן העמוד