משמעות החלטות וועדת העורכים של שדה התעופה

1/04/2019 עודכן בתאריך

ב- 13.3.19, התקיימה ישיבה של וועדת עורכים לשני שדות התעופה (ברמת דוד ונבטים). בוועדה הציגו המתכננים שלוש אלטרנטיבות למנח המסלולים לכל אתר.

החלופה שנבחרה ברמת דוד היא חלופה הכוללת הקמת שני מסלולי טיסה חדשים. מפת התכנון מובאת כאן כדי להבהיר את האיום מולו העמק ותושביו עומדים ובו הם נלחמים.

כיום, במצב הנוכחי, שטחו של בסיס רמת דוד הוא כ-6,000 דונם. לפי החלופה שנבחרה השטח הנוסף שייגרע מהעמק הוא כ-4,600 דונם.

 

 

שטח זה אינו כולל הרחבה בשטח המערבי (לטובת העתקת מבני הבסיס הקיים לצד המערבי) בהיקף נוסף של כ-1,200 דונם ואינו כולל את הדרכים החדשות הנדרשות בשטח נוסף של כ-1,200 דונם נוספים. כמובן שכל זאת עדיין ללא הערכה לשטחים שיידרשו למקומות חניה נוספים, תשתיות, לוגיסטיקה ועוד, כפי שניתן לראות סביב נתב"ג.
מדובר על סיפוח כ-8,000 דונם בנוסף על ה-6,000 הקיימים. מה שאומר ששטח השדה יהיה כ-14,000 דונם לפחות.

מפת קווי הרעש שהוצגו ע"י המתכננים נראית כך:

 

 

יש לציין שקווי הרעש הללו אינם לוקחים בחשבון את התעופה הצבאית או את הטופוגרפיה של העמק. כמו כן, הם מציגים חלוקה של העומס על המסלולים באופן המיטיב את קווי הרעש. ע"פ הערכות המצב חמור הרבה יותר.

המתכננים פסלו לחלוטין את האופציות לשימוש במסלול יחיד ועומדים על הצורך בשני מסלולים מקבילים.


אלכס גן, ראש מטה המאבק של הרשויות סובבות רמת דוד: "בתוכנית זו הובהר באופן ברור וחד משמעי האיום החמור על עמק יזרעאל ותושביו."

אייל בצר, ראש המועצה: "המאבק רק בראשיתו ואנו נחושים לנצח בו למען שמירה על עמק יזרעאל עבור תושבי העמק ועבור כל עם ישראל."

עבור לתוכן העמוד